Wednesday 13 July 2011

-Asal Dari Kampung-

 Bukan Popular yg dicari ,tp perubahan dalam diri ,penampilan ,mental n fizikal yg d inginkan ,perbezaan dulu n skrng cukup mematangkan aku utk kuat terima susah senang dalam hidup ini .Biar pun senang yg aku dapat adalah rezeki dan anugerah paling besar dalam sepanjang aku hidup 21Tahun di dunia ini ,aku bersyukur sngat2 keHadrat Allah Swt .Tp aku percaya senang yg aku dapat akan smpai masa akan jatuh sama ada disebabkan diri sndiri atau pun dari cakap org yg x betul .aku tau bila dah dapat kesenangan ,susah aku akan datang dibelakang ,susah itu datang bukan disebabkan oleh Angkuh ,Sombong ,Lupa Daratan dan mcm2 lagi ,tp susah itu dibagi utk mengingatkan aku supaya x leka dgn kesenangan yg diberi sesaat itu .Senyuman n Pujian yg aku dapat selama ni bukan utk aku ,tp utk Keluarga ,saudara ,kawan2 ,musuh dan org sekeliling yg menyokong aku .Org2 ni semua senyum n Ketawa dgn bangga bila aku senang ,tapi aku harap senyum ni akan sama2 dgn aku juga bila smpai masa susah pulak ,supaya aku jadikan smangat utk aku ada dgn dorang lg .Segala Maki hamun ,perkataan2 yg menjatuhkan dan Kutukan aku x akan benci n balas ,tp smua 2 aku jadikan sbgai Cabaran dalam hidup n jalan yg aku lalui ,sbb setiap org di anugerahkan Akal ,fikiran yg waras ,mulut ,mata ,hidung ,telinga dan angoota2 badan yg sempurna .Akal ,minda dan hati akan tentukan utk membuat sesuatu perbuatan dan percakapan ,hak masing2 kan ?org cakap rambut sama hitam 'Hati Lain Lain' ,hehe .Bila kita dulu susah ,tiba2 senang yg kita dapat membuat org sekeliling Kagum n Bangga dgn kita ,akan mula sifat Dengki ,Benci ,Marah ,Fitnah dan menjatuhkan ,sbb hidup dalam Dunia ni x akan dapat lari dari sifat2 ini ,bila seseorang 2 dapat senang dan anugerah yg x ada dgn dorang dan x penah dapat selama ini ,mula laa timbul semua ini benda2 tu .Andaikata perasaan ini kita buang dan peluang ni kita kongsi dgn smua org yg x dapat rasa n kita bagi ruang sama ada dia Miskin ,Kaya ,Bodoh ,Pandai ,Hensem dan Hodoh utk rasa Senang ,Nikmat ,bahagia dan peluang ini ,mungkin kita smua akan maju dan d hormati pada pandangan Keluarga ,Saudara ,Kawan2 ,Musuh ,Org sekeliling n dikagumi bangsa lain dan martabat hidup kita dalam satu bumbung akan org pandang n jadi buah mulut hingga ke mata Dunia


1 comment:

  1. bugis ka kaw chok ? padaidi . haha .
    follow u chok , org sabah jgk d sni . tawau mari .

    regards-
    http://qimayraportal.blogspot.com

    ReplyDelete